2014. július 18., péntek

2,évad/21.fejezet Első Nap

11 évvel később

Újra Budapest. Beszívóm a frissnek számító levegőt. Frissebb mint ott New York-ban ahonnan most költözünk haza. 11 ével elteltével a gyerekeink már szinte felnőtek, és lett még egy kisfiam. Andris. Olivér választotta neki ezt a nevet hálából a volt barátomnak. Olivér...és én. Valahogy  nem mi vagyunk. Sokszor a fejéhez vágom azokat amiket elkövetett persze nem szándékosan. Olivér ilyenkor nem szól semmit, inkább elmegy otthonról majd 1 órá múlva hazajön . Nem tudom hová megy ilyenkor. Én pedig felmondtam a New York Times-nál. Lehet, hogy életem legnagyobb hibája volt....vagyis Anna szerint az. Legnagyobb fiam és a férjem elmennek a csomagjainkért. Annát már messziről meglátom ahogyan a mellette álló Hannát is. Mikor a fiúk visszaértek a csomagokkal elindulok a legjobb barátainkhoz. Anna egyből a nyakamba ugrik hiába múlt már harminc még mindig csak úgy ugrál. Mellette álló Hanna is megölel, de ő inkább a gyerekeimmel van. Ya Ou magához ölel. Ezután Bennyt és a Fannit a feleségét látom meg, gyerekük Luca pedig rohan már felénk. Szemeimmel Szikit keresem akit meg is találok. Ő is meglát engem és idejön hozzám. Sziki. akinek nincsen most senkije de nevel egy gyereket aki mint látom ott van mellette.
- Na, gyertek - mondja Ya Ou, és elindulunk kifelé.

**

Régi lakásunk berendezve vár már ránk. Nappali még mindig úgy olyan mint volt ahogyan a konyha és a fürdő is. Az emelet változót meg inkább. Anna kiváló munkát végzet. Szobánkat ugy hagyta ahogyan volt, de gyerekeké. Oliver szobája kék színben pompázott. Falakon nem volt semmi kivéve egy képet amin a család van. Francia ágyat kapott, néhány szekrénnyel és persze  íróasztal laptoppal a tetején. Aztán ott van a könyves polc. Olivér könyveivel. Fiam belépet majd be is csukta az ajtót. Talán neki volt a legnehezebb a költözés. Ott volt mindenkije mi pedig elhoztuk onnan. Liv szobája zöld színű volt, az ő szobája inkább a zenére ment rá. Ő nem francia ágyat kapott de elég nagyot. Andris pedig gyereket szobát. Autós szőnyeg, egy rakás autóval. A falakon pedig focisták voltak. Közös szobánkban Olivér áll és egy képet fog a kezében. Az a kép akkor készült rólam mikor Oliver született. A következőben Liv születése majd Andrisé. 
- Hogy jutottunk, most ide? - kérdezi 
- Nem  tudom - állok mögé majd átkarolom. Fejemet pedig a hátára teszem.  
- Ohh..Hanna - mondja majd megfordul és megcsókol. Még mindig beleszeretek minden csók után. 
- Bocsánat, mindenért - mondja erre bólintok. 
- Fektessük le a gyerekeket holnap iskolába kell őket vinnünk - mondom. Ő megy a fiúkhoz én pedig Olíviához. Kislányom az ágyán  ül és egy képet nézz. Leülök mellé  és meglátom a képet. Én vagyok rajta csak kezemben Oliver-rel. 
- Miért mondod azokat a dolgokat apának? - kérdezi 
- Liv, ez bonyolult. Ha nagy leszel elmondom - simogatom meg 
- De anya! Oliver tudja! - fakad ki 
- Nem, a bátyád sem tudja - mondom neki, és magamhoz ölelem 
- Az életemnek arról a szakaszáról egyik testvéred sem tudd - suttogom neki 
- Egyszer elmondod? 
- Az nem lesz kellemes 
- Kíbirom 
- Egyszer, majd el - puszilom meg, és megvárom ameddig lefekszik, és betakarom. 
Kimegyek és lekapcsolom a villanyt. oliver szobája felől veszekedést hallok. Az ajtó tárva nyitva van így odamegyek. Oliver éppen arról magyaráz, hogy már nem gyerek. 
- De kisfiam addig gyerek maradsz ameddig így kiabálsz velünk - közlöm vele 
- Anya..- kezdi de én mondom tovább 
- Feküdj le, olvas ágyból, de ne zavard a testvéreidet. - közlöm vele és elmegyek. Hagyományokat megszakítva most én fektetem le Andrist. Kisfiam pedig már alszik mikor bemegyek.  Betakarom karját pedig mellé rakom. Kimegyek a szobából, nagy fiam pedig egy jót vág az apja fejéhez amit nem vártam volna. 
- Hasonlítsak rád? Szóval tegyem tönkre éltem szerelmét - mondja majd becsapja az ajtót. 

Oliver szemszöge 


Másnap reggel hamar kellett kelnem. Egyből a fürdőbe veszem az irányt ahol lefürdök majd beállítom a hajamat. szekrényből kiveszek egy alsót amit egyből fel is veszek, egy sima fekete pólót veszek fel, fekete farmer nadrággal és az adidas cipőmet. Könyveimet berakom a táskába. Szeptember elseje. Kimegyek a szobámból anya ad pénzt ebédre majd elindulnék, de anya utánam szól, hogy nem akarok e velük menni. Nem kösz. nem hiányzik, hogy a tini lányok elkezdjenek apám után epekedni. Az eminensek pedig anyámat bámulni. Így csak elindulok. Buszra szállok majd a gimi előtt le is szállok. A lányok engem néznek én pedig őket. az egyikre akinek barna haja van rá is kacsintok. Ezután a terembe megyek. Egyből elfoglalom a leghátsó padot. Néhány perccel később egy társaság jön be. Igen, ez van ha kihagyod a gólya tábort. A majdnem  kopasz srác leül mellém és a kezét nyújt. 
- Nagy Richárd, de csak Ricsi 
- Oliver - fogom meg a kezét - Patocska Oliver 
- Na, ne - mondja az egyik - anyám oda van apádért meg a zenekaráért 
- Az én anyám is - válaszolom 
Jelezz valamit a telefonom. Anyám írt miszerint menyek majd el a húgomért meg az öcsémért. Nagyszerű. 
- Milyen New York? - kérdezi valaki a hátam mögül 
- Egész okés - mondom - főleg ha anyád a Times-nál dolgozik. 
Ricsi leül majd én is. Ezután még bejön egybár ember. És a barna csaj is akire rákacsintottam. Oldalán viszont egy szőke veszít. 
Nemsokkal később bejön a tánárunk is vagyis az ofő. Üdvözöl mindenkit. 
- Szóval gyerekek, mi lenne ha mindenki kijönne és bemutatkozna? - kérdezi és persze rajtam, Ricsin meg Ricsi haverjain kívül mindenki feltartja a kezét. 
- Mi lenne ha Oliver kezdené - mondja mire felállok, és kimegyek. 
- Hol is kezdjem? Patocska Oliver, haveroknak Amerikában Oli voltam, de hívhatok Oli-nak vagy Patocskának nekem olyan mindegy. Budapesten születtem. Van 2 tesóm. New York-ban laktunk de most valamiért itt vagyok. Kérdés? - nézek körbe és egy csaj jelentkezik, biccentek mire ő elkezdi mondani. 
- Mi a Hobbyd? 
- Olvasok - mondom - majdnem az összes könyvem dedikált és van egy elég dedikált Dickensem is. 
- Kedvenced? - kérdezi a tanár 
- Két város regénye - mondom - de valahogy Sydney Cartont jobban bíróm mint az ügyvédet 
- Köszönjük - mondja a tanár majd leülök.  Mindenki elmondja élete történetét majd megkapjuk az órarendet és haza mehetünk. Ricsi velem jön egy darabig. Beugrunk egy Hamburgrért a KFC-be. Tesóim már kint várnak. Ricsitől elköszönök, hisz ő ebben az utcában lakik. Livnek köszön egy lány aki egy nővel van. Barna haj, kék ruha magassarkú. Egész jó bőr. Aha nem látom ég az arcát. Péterffy Lili. Képről még én is ismerem ezt a ribancot. Köszön nekem, én pedig nem válaszolok. A lánya viszont engem nézz. Szőkés barna haj, Livvel egy idős. Intek neki. Tesómmal pedig elindulok haza. Anya otthon van, de én bemegyek a szobámba majd olvasok, és facebookon visszajelölöm Ricsit és vele dumálok. 

4 megjegyzés: